Diagnose og løsning
GSP9700-serien kan afhjælpe problemerne hvor traditionel afbalancering ikke slår til.
Men en trykrulle aflæses dækkets ensartethed med et tryk på 635kg.
Herved simuleres kørsel på vej. Ved denne metode aflæses de radiale og laterale kræfter under belastning svarende til akseltryk og bringer en mulig løsning (FIG.5).
Radial ubalance forårsaget af dæk og/eller fælgkast vil ved analyse give mulighed for at markere henholdsvis høje og lave punkter på dæk og fælg. Et eksempel kunne være et højt punkt på et dæk. Dette vil i et dækapparat kunne roteres til det laveste punkt på fælg. Derved elimineres eller mindskes ubalancen.
Trykrullen kan ligeledes måle den laterale kraft individuelt for hvert hjul. Det målte sidetræk afgør hvor hjulet placeres på køretøjet. GSP9700-seriens StraightTrak-funktion beregner altså den optimale placering for hvert enkelt hjul (FIG.6).
Kombineres en GSP9700 diagnose med en 4-hjulsudmåling reduceres sidetræk forårsaget af styretøj og unødig dækslid som følge af forkerte styretøjsvinkler undgås.
GSP9700 fra Hunter Engineering er godkendt og anbefalet af bilfabrikanterne og har bevist sit værd af tusindvis af værksteder verden over.